nyår i etiopien & att vakna som lärare

 
 
 
 
 
 
 
 

skrivet 12/9-13

Idag vaknade jag och Hanna som lärare, jag som engelskalärare och Hanna som musiklärare. Spännande. Det var dock med panik i kroppen jag gick till min lektion. Jag hade i alla fall en tolk, Coach, deras vanliga lärare, som började förklara det jag skrivit innan jag hunnit säga det, så jag vet egentligen inte vad jag gjorde för nytta som han inte klarat själv. Som tur var verkade han och killarna nöjda...

 

Efter det var tanken att sova/vila i några timmar och dra oss in mot stan vid tolv-ett. Rätt snart öppnade sig himlen och regnet bara öste ner, helt otroligt. Att det inte blev översvämning är ett mysterium... Framåt fyra kunde vi äntligen gå ut, så nu sitter vi på det vanliga hotellet och väntar på vår mat: pizza margarita, och till efterrätt blir det en dubbel macciato – som vanligt.

 

 

Igår blev det nytt år här, 2006. Det firades med en ceremoni i kyrkan. Sedan blev vi inbjudna på mat till Qes Mekonnen – annorlunda men gott!

 

 

//Hanna

 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Lydia

Tack för alla fina bilder från Asella som jag nu suttit och njutit av. Kändes nästan som jag varit med er där. Det skulle varit roligt. Hälsa till alla mina gamla vänner, Qes Mekonnen och Lomi, Toabetch och Dinku, deras Eyob och Mesgana, er grannfamilj(jag antar att det är deras lilla barnbarn ni har på så många bilde. Gud välsigne ert arbete bland barnen!

2013-10-23 @ 12:17:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0