landskamp och mjölkkokande

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Vi bjöd över det danska paret Höjlunds på fika, samt att vi själv var inbjudna en stund senare till mamman på barnhemmet där vi drack kaffe bland annat. Senare begav vi oss in till stan(bak på Mekonnens bil) för att möta upp en ungdomsgrupp från Buråskyrkan i Göteborg. Vi åt mat och återvände sedan till barnhemmet för att ha en landskamp mellan Sverige och Etiopien i fotboll och volleyboll. Etiopien(som jag och Hanna såklart hejade på) vann. Vi spelade även lite tennis, kastade frisbee och jag försökte lära mig lite amarinja av barnen. På kvällen var vi på barnhemmet och hade en form av lovsångsmöte.

Senare på kokade jag och Hanna mjölk med Qes Dawit mitt i natten. Det var hans mjölk, men då han knappt satt sin fot i ett kök hjälpte vi honom lite, och tur var väl det. Otroligt roligt hade vi dock, trötta som vi var alla tre hade vi väldigt lätt för att skratta. När klockan var halv ett och vi legat på golvet och hållit oss för magen av skratt, beslutade vi äntligen att de 11 literna mjölk var färdigkokta och svala nog att sättas i kylskåp så att vi äntligen kunde få sova. Men tänk så kul vi kunde ha där i köket, tack vare lite mjölk...

 

//Hanna

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0