långtråkig gudstjänst, glas överallt och äckliga pannkakor

 
 
Japp, såhär kan det se ut om kvällarna i Etiopien då vi håller på att frysa ihjäl samt inte har så mycket att göra, mysigt dock! 
 

Igår besökte vi kyrkan på vårt område. Trots att vi kom sent och gick tidigare så hann vi vara med där i 2,5h, galet långa gudstjänster helt enkelt! Själva gudstjänsten var väldigt annorlunda också mot de jag varit på i Sverige. I mitten, då en kör stod där framme och sjöng(samma sak lääääänge) började helt plötsligt alla dansa och sjunga med, de gick ut ur bänkarna och det kändes snarare som en stor folkfest. Sen att jag inte förstod någonting annat är ”Jesus Kristus” och ”Amen” gjorde att det var lite långtråkigt, hårda bänkar att sitta på hade de också. Men Hanna konstaterade att vi bara har ca 14 gånger kvar, så det ska vi nog klara av ;)

 

I morse, efter att vi upptäckt att hela köksgolvet var fullt av glassplitter av okänd anledning, så lyckades vi tillslut göra pannkakor. Igår fick vi äntligen mjölk som vi först kokade i morse innan vi kunde använda den. Gott luktade den ju inte, och som vanliga pannkakor smakade det inte heller, men med mycket socker gick i alla fall lite ner. Efter det vandrade vi in till stan med en av de vi ska jobba med, och det är alltså där vi befinner oss nu. Jag beställde in en kaffe, men fick något annat kaffeaktigt, så tro det eller ej, men kaffe är faktiskt någonting jag saknar!  

 

//Hanna

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0