EN GALEN KVÄLL PÅ BARNHEMMET

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

bilder tagna av Hanna

 

 

skrivet 9/10-13

De söta barnen på bilderna ovan hade jag i engelska i morse. Jag började väldigt enkelt med att låta de presentera sig kort och sedan började jag gå igenom alfabetet. Trots att vi bara hann med en tredjedel tog det en timma, och trots att jag kände att ”det här är ju hur lätt som helst, det måste de ju kunna” så kändes det som att de lärde sig lite och uppskattade det jag gjorde. Jag märkte även hur mycket mer jag kan lära dem, och kan jag hjälpa ett litet barn att bli bättre på engelska så är jag nöjd med min vistelse här.

 

Efter lektionen gick jag och Hanna in till stan. Idag provade vi faktiskt att äta på ett annat hotell, och även där hade de wifi, så nu har vi ett till ställe att besöka, så det inte bara blir Derartu.

 

Senare på kvällen besökte vi barnhemmet. Vi lekte tidningsleken, vilken går ut på att man sitter i en ring och en står i mitten med en hoprullad tidning i handen. En person säger ett namn och då ska personen i mitten försöka hinna slå den innan den personen hinner säga ett nytt namn. Jag kände innan att det kommer ju inte alls gå, jag kunde tre namn, inklusive Hannas. Men, det var väldigt roligt och jag lärde mig några fler namn. Jag hamnade även i mitten några gånger men lyckades faktiskt klara mig rätt bra(med hjälp av att barnen pekade på den de sa namnet på). När barnen bara sa varandras namn var det dock rätt galet, de skrek namn hela tiden och den i mitten slog verkligen hårt. Men det var en väldigt rolig kväll!

 

//Hanna

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0